(Δύο χρόνια μετά την τελευταία ανάρτηση το Blog επιστρέφει ανανεώνοντας το περιεχόμενο του..)
Τον τελευταίο καιρό όποιος παρακολουθεί τα τεκταινόμενα στο χωριό, έστω απο μακριά, θα συνειδητοποιήσει μερικές θετικές αλλαγές. Αλλαγές όχι στην φυσιογνωμία του χωριού. Αυτή φαίνεται σταθερή εδώ και αρκετά χρόνια. Έργα δεν γίνονται, ούτε εμφανείς τουριστικές επενδύσεις. Κάποιες μάλιστα σημαντικές για το χωριό έχουν σταματήσει τη λειτουργία τους εδώ και αρκετό καιρό όπως το Fleur horses με τα άλογα και τα ξύλινα σπιτάκια που ετοιμάζονταν ή το βενζινάδικο που αποτελούσε μεγάλη ευκολία για επισκέπτες και μη. Οι αλλαγές αφορούν τον τομέα της προβολής και του τρόπου που το χωριό φαίνεται προς τα έξω.
Προσωπικά μου προκάλεσε έκπληξη η ταυτόχρονη δημιουργία ιδιαίτερα ενεργής σελίδας στο facebook ( https://www.facebook.com/pages/Άγιος-Πέτρος-Κυνουρίας/255514361239140 ) και της ανάπτυξης επιτέλους μιας πλήρους ιστοσελίδας με επίκεντρο το χωριό ( http://www.agiospetros.gr ). Εδώ και χρόνια έβλεπες χωριά της περιοχής, πιο έρημα, με ελάχιστους επισκέπτες (τότε) να κάνουν τα αναγκαία βήματα και να μπαίνουν δυναμικά στο διαδίκτυο και τον Άγιο Πέτρο να στηρίζει την προβολή του σε site γενικού ενδιαφέροντος τα οποία κατα γενική ομολογία ξεσκίζονται στο να αντιγράφουν αναφορές 20ετίας για την περιοχή. Μακάρι ο άνθρωπος που ξεκίνησε την ιστοσελίδα και όσοι συμμετέχουν στη σελίδα στο fb να συνεχίσουν την καλή δουλειά. Παράλληλα εντύπωση μου προκάλεσε το γεγονός ότι το φετινό καλοκαίρι νέα γεγονότα έλαβαν χώρα στο χωριό. Από τη μία ο αγώνας υπεραπόστασης Κρόνιον Πέρασμα με αφετηρία και τερματισμό την πλατεία του χωριού (http://www.kronionperasma.com ) ο οποίος προγραμματίστηκε και για του χρόνου και από την άλλη η εκδήλωση αστροπαρατήρησης στις 21 Αυγούστου στη πλάτεια δίνουν την εντύπωση ότι κάτι αλλάζει. Σε συνδυασμό φυσικά με τα Τάνεια που για κάποια χρόνια είχαν σταματήσει (αν δεν κάνω λάθος) ως πολυήμερες εκδηλώσεις και την εμφάνιση της Μαρίας Μούγιου στην εκομπή Επιμένουμε Ελλάδα δώθηκε μια άλλη εικόνα για φέτος.
Αυτή η αλλαγή δεν ξέρω αν οφείλεται σε αλλαγή της σύνθεσης των αρμόδιων συλλόγων ή σε κάτι άλλο που δεν γνωρίζω πάντως είναι απαραίτητη και πρέπει να συνεχιστεί αν το χωριό θέλει να συνεχίσει να αποτελεί πόλο έλξης τόσο για νέους επιισκέπτες όσο και για όσους έχουν σπίτι στο χωριό. Η νοοτροπία που επικρατούσε όλα αυτά τα χρόνια φαινόταν να λέει ότι όσοι έρχονται θα ξανάρθουν γιατί υπάρχει η Μαλεβή. Αυτη η νοοτροπία αφορούσε τον εσωτερικό τουρισμό της Ελλάδας όπως εκφραζόταν την δεκαετία του 70' και όχι σήμερα. Αυτή η νοοτροπία καθησύχασε πολλούς από τους καταστηματάρχες του χωριού που έβλεπαν τα πούλμαν να έρχονται, να καταβάλουν τον οβολό τους και να φεύγουν χωρίς οι ίδιοι να προσπαθούν ιδιαίτερα. Αυτό κατά τη γνώμη μου άφησε τον Άγιο Πέτρο σχετικά πίσω σε σχέση με άλλα χωριά του Πάρνωνα που από το τίποτα έγιναν πόλος έλξης και έφτιαξαν χωριά στολίδια. Με όλο αυτό το κείμενο δεν θέλω να κράξω αλλά να επιστήσω την προσοχή σε όσους διαβάσουν αυτό το κείμενο. Το χωριό χρειάζεται νέα πράγματα, διαφορετικά. Σε άλλα χωριά έχουν τις γιορτές καστάνων και κερασιών που συγκεντρώνουν πλήθος κόσμου, βάζουν τον ντόποιο πληθυσμό σε κίνηση (ώστε να παρουσιάσει κάτι όμορφο), προσελκύουν την προσοχή των ΜΜΕ και δημιουργούν γεγονότα ώστε οι "Αθηναίοι" να επισκεφτούν για άλλο ένα τριήμερο το χωριό. Στον Άγιο Πέτρο μέχρι τώρα δεν υπήρχε ούτε ένα αυθεντικό πανηγύρι παρότι μια χαρά ευκαιρίες υπάρχουν για τέτοια (μπόλικα ξωκκλήσια). Τα 2 γλέντια στην πλατεία δεν είναι πανηγύρια αφού στην ουσία αφορούν τις ταβέρνες. Ελπίζω η αρχή να έγινε, άνθρωποι με όρεξη και ιδέες να κινητοποιηθούν και να δούμε το επόμενο διάστημα και άλλου είδους εκδηλώσεις. Τόσο ψυχαγωγικές, όσο και πολιτιστικές (πχ εκδηλώσεις για την ιστορία του χωριού).
Τον τελευταίο καιρό όποιος παρακολουθεί τα τεκταινόμενα στο χωριό, έστω απο μακριά, θα συνειδητοποιήσει μερικές θετικές αλλαγές. Αλλαγές όχι στην φυσιογνωμία του χωριού. Αυτή φαίνεται σταθερή εδώ και αρκετά χρόνια. Έργα δεν γίνονται, ούτε εμφανείς τουριστικές επενδύσεις. Κάποιες μάλιστα σημαντικές για το χωριό έχουν σταματήσει τη λειτουργία τους εδώ και αρκετό καιρό όπως το Fleur horses με τα άλογα και τα ξύλινα σπιτάκια που ετοιμάζονταν ή το βενζινάδικο που αποτελούσε μεγάλη ευκολία για επισκέπτες και μη. Οι αλλαγές αφορούν τον τομέα της προβολής και του τρόπου που το χωριό φαίνεται προς τα έξω.
Προσωπικά μου προκάλεσε έκπληξη η ταυτόχρονη δημιουργία ιδιαίτερα ενεργής σελίδας στο facebook ( https://www.facebook.com/pages/Άγιος-Πέτρος-Κυνουρίας/255514361239140 ) και της ανάπτυξης επιτέλους μιας πλήρους ιστοσελίδας με επίκεντρο το χωριό ( http://www.agiospetros.gr ). Εδώ και χρόνια έβλεπες χωριά της περιοχής, πιο έρημα, με ελάχιστους επισκέπτες (τότε) να κάνουν τα αναγκαία βήματα και να μπαίνουν δυναμικά στο διαδίκτυο και τον Άγιο Πέτρο να στηρίζει την προβολή του σε site γενικού ενδιαφέροντος τα οποία κατα γενική ομολογία ξεσκίζονται στο να αντιγράφουν αναφορές 20ετίας για την περιοχή. Μακάρι ο άνθρωπος που ξεκίνησε την ιστοσελίδα και όσοι συμμετέχουν στη σελίδα στο fb να συνεχίσουν την καλή δουλειά. Παράλληλα εντύπωση μου προκάλεσε το γεγονός ότι το φετινό καλοκαίρι νέα γεγονότα έλαβαν χώρα στο χωριό. Από τη μία ο αγώνας υπεραπόστασης Κρόνιον Πέρασμα με αφετηρία και τερματισμό την πλατεία του χωριού (http://www.kronionperasma.com ) ο οποίος προγραμματίστηκε και για του χρόνου και από την άλλη η εκδήλωση αστροπαρατήρησης στις 21 Αυγούστου στη πλάτεια δίνουν την εντύπωση ότι κάτι αλλάζει. Σε συνδυασμό φυσικά με τα Τάνεια που για κάποια χρόνια είχαν σταματήσει (αν δεν κάνω λάθος) ως πολυήμερες εκδηλώσεις και την εμφάνιση της Μαρίας Μούγιου στην εκομπή Επιμένουμε Ελλάδα δώθηκε μια άλλη εικόνα για φέτος.
Αυτή η αλλαγή δεν ξέρω αν οφείλεται σε αλλαγή της σύνθεσης των αρμόδιων συλλόγων ή σε κάτι άλλο που δεν γνωρίζω πάντως είναι απαραίτητη και πρέπει να συνεχιστεί αν το χωριό θέλει να συνεχίσει να αποτελεί πόλο έλξης τόσο για νέους επιισκέπτες όσο και για όσους έχουν σπίτι στο χωριό. Η νοοτροπία που επικρατούσε όλα αυτά τα χρόνια φαινόταν να λέει ότι όσοι έρχονται θα ξανάρθουν γιατί υπάρχει η Μαλεβή. Αυτη η νοοτροπία αφορούσε τον εσωτερικό τουρισμό της Ελλάδας όπως εκφραζόταν την δεκαετία του 70' και όχι σήμερα. Αυτή η νοοτροπία καθησύχασε πολλούς από τους καταστηματάρχες του χωριού που έβλεπαν τα πούλμαν να έρχονται, να καταβάλουν τον οβολό τους και να φεύγουν χωρίς οι ίδιοι να προσπαθούν ιδιαίτερα. Αυτό κατά τη γνώμη μου άφησε τον Άγιο Πέτρο σχετικά πίσω σε σχέση με άλλα χωριά του Πάρνωνα που από το τίποτα έγιναν πόλος έλξης και έφτιαξαν χωριά στολίδια. Με όλο αυτό το κείμενο δεν θέλω να κράξω αλλά να επιστήσω την προσοχή σε όσους διαβάσουν αυτό το κείμενο. Το χωριό χρειάζεται νέα πράγματα, διαφορετικά. Σε άλλα χωριά έχουν τις γιορτές καστάνων και κερασιών που συγκεντρώνουν πλήθος κόσμου, βάζουν τον ντόποιο πληθυσμό σε κίνηση (ώστε να παρουσιάσει κάτι όμορφο), προσελκύουν την προσοχή των ΜΜΕ και δημιουργούν γεγονότα ώστε οι "Αθηναίοι" να επισκεφτούν για άλλο ένα τριήμερο το χωριό. Στον Άγιο Πέτρο μέχρι τώρα δεν υπήρχε ούτε ένα αυθεντικό πανηγύρι παρότι μια χαρά ευκαιρίες υπάρχουν για τέτοια (μπόλικα ξωκκλήσια). Τα 2 γλέντια στην πλατεία δεν είναι πανηγύρια αφού στην ουσία αφορούν τις ταβέρνες. Ελπίζω η αρχή να έγινε, άνθρωποι με όρεξη και ιδέες να κινητοποιηθούν και να δούμε το επόμενο διάστημα και άλλου είδους εκδηλώσεις. Τόσο ψυχαγωγικές, όσο και πολιτιστικές (πχ εκδηλώσεις για την ιστορία του χωριού).
Αγαπητέ φίλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήχάρηκα πολύ με τις καινούριες αναρτήσεις σου. Είναι πολύ κατατοπιστικές. Γεννήθηκα στην Πάτρα, το ίδιο και ο πατέρας μου. Ο παππούς όμως γεννήθηκε στον Άγιο Πέτρο. Έχω επισκεφτεί το χωριό μια φορά εδώ και πάρα πολλά χρόνια, και φέτος ελπίζω να έρθω ξανά. Θέλω να προσπαθήσω να βρω συγγενείς μου. Έτσι όλες οι πληροφορίες που δίνεις είναι πολύτιμες για να οργανώσω την εξόρμησή μου.
Ευχαριστώ!
Χαίρομαι που αυτά που ανεβαίνουν σε βοηθήσαν. Το επόμενο διάστημα θα ανέβουν κάποια πράγματα ακόμα. Γενικά η εξόρμηση είναι απαραίτητη βρείς δεν βρείς συγγενείς. Το χωριό και ο Πάρνωνας είναι απίστευτου φυσικού κάλλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι αλήθεια ότι οι γενιές(των διαμενόντων και πολλών εκ των εν Αθήναις) που τώρα είναι κάτω των 50-60 ετών έχουν βελτιωμένες απόψεις για το χωριό σε σχέση με τους μεγαλύτερους που συμπεριφέρονταν για το χωριό σαν "ξύλα απελέκητα"π.χ.επάνω Αϊ-Γιάννης,Κοσμάς,Καρυές,έχουν άλλον "αέρα"...Να ελπίσουμε σε ξεκόλλημα .....και από την "αλληλο-φαγωμάρα"
ΑπάντησηΔιαγραφή