31 Δεκ 2011

Προσβάσεις στον Άγιο Πέτρο

Διαδρομή Α( Μώβ, Η κλασική)  36 χλμ. απο Τρίπολη
Η πιο σύνηθης επιλογή για κάποιον που έρχεται με αυτοκίνητο απο την Αθήνα είναι να ακολουθήσει την Ε.Ο Αθηνών-Τρίπολης (πληρώνοντας τρείς φορές διόδια παρακαλώ!) και σε κάτι λιγότερο απο 2 ώρες (ίσως και αρκετά λιγότερο πλέον) να βρίσκεται στο ύψος της Τρίπολης. Εκεί ακολουθώντας ταμπέλες προς Σπάρτη βγαίνουμε στην εθνική Τρίπολης Σπάρτης για 4 χλμ. μέχρι να δούμε ταμπέλες για Άστρος, Άγιο Πέτρο, Καστρί. Απο κεί ακολουθούμε τον επαρχιακό δρόμο που οδηγεί στο Άστρος και το καλοκαίρι έχει αρκετή κίνηση απο Τριπολιτσιώτες που κατεβαίνουν στην θάλασσα. Διασχίζουμε τα καμπίσια χωριά Στάδιο και Ρίζες με μερικά ωραία πέτρινα σπίτια, περνάμε και τη διασταύρωση για τα χωριά Μαυρίκι και Βέρβενα (την οποία θα περιγράψουμε σε άλλη δημοσιεύση) και ακολουθούμε δεξία πορεία στην διασταύρωση. Εδώ αν πάμε αριστερά σε λιγότερο απο μία ώρα θα βγούμε στη θάλασσα ενώ αν πάμε δεξιά θα ανηφορίσουμε τις βόρειες πλαγιές του Πάρνωνα.
 Απο δώ αρχίζουν οι στροφές αλλά η άσφαλτος παραμένει πολύ καλή (βλέπε παρακάτω γιατί)  και το σκηνικό αλλάζει με κερασιές και τις πρώτες καρυδιές να κάνουν την εμφάνιση τους. Σε λίγο περνάμε τη διασταύρωση που δεξιά οδηγεί στο όμορφο χωριό Άνω Δολιανά πάτριδα του βουλευτή Λαλιώτη (η άσφαλτος που λέγαμε..). Απο εδώ και πάνω το τοπίο ομορφαίνει περισσότερο έχοντας πίσω μας την Τρίπολη και δεξία μας τα γατζωμένα στην πλαγιά Α.Δολιανά.
Φτάνουμε στον οικισμό Δραγούνι στο μεγαλύτερο υψόμετρο της διαδρομής(το χειμώνα είνα επίφοβο για χιόνι) οπού υπάρχουν δύο ταβέρνες και μια δεύτερη διαστάυρωση για τα Άνω Δολιανά. Συνεχίζοντας χάνουμε λίγο υψόμετρο, έχουμε θέα στις κορυφές του Πάρνωνα ενω μπαίνουμε στο πανέμορφο καστανόδασος που εκτείνεται τουλάχιστον μέχρι τον Άγιο Πέτρο. Περνάμε το μικρό καταπράσινο χωριό Μεσορράχη και αμέσως μετά το Καστρί που εκτείνεται κατα μήκος του δρόμου. Βλέπουμε διασταύρωση που οδηγεί στη πλατεία και  σε ένα πλήθος μικρών χωριών (Ωριά, Καράτουλα ,Έλατος, Νέα Χώρα, Περδικόβρυση) που βρίσκονται στη χαράδρα. Τα λεγόμενα Καστριτοχώρια. Η περιοχή δεν ονομάζεται άδικα και ως Πήλιο της Πελοποννήσου.
Τα υπόλοιπα 10 χλμ μέχρι τον Άγιο Πέτρο είναι καταπληκτικά  μέσα απο ένα απίστευτο δάσος καστανιών με τον δρόμο να ακολουθεί κάθε χαράδρα του βουνού. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα βελτιώθηκε και το οδόστρωμα.
Η διαδρομή απο Τρίπολη για Άγιο Πέτρο για κάποιον που έρχεται απο τρίπολη διαρκεί γιύρω στα 50-60 λεπτά.

Διαδρομή Β (Πράσινη,Η καλοκαιρινή)  37 χλμ. απο Άστρος
Η διαδρομή Β είναι λίγο περισσότερο χρονοβόρα και ακολουθείται κυρίως σε δύο περιπτώσεις. Είτε το καλοκαίρι όταν ανεβαίνωντας κάποιος θέλει παραθαλάσσια διαδρομή και ίσως ένα μπάνιο σε μια απο τις πολλές παραλίες κάτω απο τον δρόμο, είτε τον χειμώνα όταν υπάρχει κακοκαιρία και θέλει να αποφύγει περιπέτειες με αλυσίδες. Προτείνεται και για όποιον θέλει να πάρει μια πρώτη ματιά της παραθαλάσσιας Κυνουρίας, της πανέμορφης διαδρομής Άργους -Λεωνιδίου και του όμορφου οικισμού του Παράλιου Άστρους.
Αφήνουμε την Ε.Ο. απο τον κόμβο της Στέρνας και ακολουθούμε πορεία προς Άργος. Περνάμε το Άργος και συνεχίζουμε προς Άστρος. Μετά το Κιβέρι το τοπίο φτιάχνει ιδιαιτέρως. Ο δρόμος κρέμεται στην άκρη του βουνού και απο κάτω απλώνεται ο αργολικός κόλπος και αν έχει καθαρή ατμόσφαιρα το βλέμα φτάνει μακριά. Αρκετές οι επιλογές για μπάνιο σε μικρές ίσως και ατομικές παραλίες κάτω απο τον δρόμο με αρκετά γνωστή αυτή κάτω απο το νεκροταφείο του Ξηροπήγαδου (βοτσαλένια και αρκετά μεγάλη). Το Ξηροπήγαδο είναι το πρώτο Αρκαδικό χωριό της διαδρομής.Προσφέρει δωμάτια, ταβέρνες και συμπαθητική παραλία. Τα τελευταία 10 χλμ μέχρι το Άστρος είναι και τα καλύτερα με τον δρόμο να ανεβαίνει πιο ψηλά πάντα όμως κοντά στη θάλασσα και την θέα να είναι εκπληκτική. Υπάρχει και μια αμμουδένια παραλία με πράσινα νερά για όποιον έχει διάθεση για ανηφοροκατηφόρες. Κατεβαίνοντας στον κάμπο του Άστρους η διαφορά θερμοκρασίας αν είναι καλοκαίρι είναι αισθητή όμως η δροσιά απέχει τώρα μόνο μία ώρα(40 χλμ απο εδώ). Στην διακλάδωση πάμε δεξιά προς  Μεσόγειο Άστρος και μετα ξανά δεξιά. Περνάμε σχεδόν μέσα απο την πρωτεύουσα του δήμου Βόρειας Κυνουρίας και ακολουθώντας τις ταμπέλες αρίζουμε και ανηφορίζουμε περιτιγυρισμένοι απο ελιές. Περνάμε το εργοστάσιο φάντασμα της κλωστουφαντουργικής «Αιγαίον» και συνεχίζουμε.
 Απο εδώ αρχίζουν αλεπάλληλες φουρκέτες και σε ορισμένα σημεία αρκετά στενός και με αρκετές λακούβες δρόμος που ίσως κουράσει ειδικά με τη ζέστη του καλοκαιριού. Μετά απο 10χλμ και αφού έχουμε περάσει τη διασταύρωση για το γνωστό μοναστήρι της Παλαιοπαναγιάς φτάνουμε επιτέλους στη κορυφή έχοντας φοβερή θέα στον κάμπο και στη θάλασσα μέχρι το Ναύπλιο. Αφήνουμε αριστερά μας το δρόμο για Χάραδρο, Σίταινα Πλάτανο, Καστάνιτσα και οδηγούμε στον κακοσυντηρημένο δρόμο μέσα απο ένα τοπίο χαμηλής σχετικά βλάστησης το οποίο την άνοιξη γεμίζει κάθε λογής λουλούδια. Το πρώτο χωριό που συναντάμε είναι η εγκατελειμένη Ορεινή Μελιγού (έχει και επίνειο στο Άστρος) και στη συνεχεια ο Αγιάννης ενω το τοπίο έχει αρχίσει να πρασινίζει. Μπαίνουμε στην περιοχή Ξηροκάμπι οπου παλιότερα οι Αγιοπετρίτες είχαν χωράφια και πολλές στάνες ενώ σήμερα πέρα απο ορισμένους μικρούς οικισμούς ο δρύς-γουνίπερος έχει βρεί το σπίτι του δημιούργοντας ένα πολύ όμορφο σκηνικό. Μέσα σε αυτό το σκηνικό θα συναντήσετε τόσο χωματόδρομο πο οδηγεί στα ενδότερα του Πάρνωνα οσο και το διάσημο μοναστήρι της Παναγιάς Μαλεβής. 3χλμ μετά και βγαίνονται απο μια αριστερή στροφή θα αντικρύσετε τον Άγιο Πέτρο απλωμένο πάνω στη κατάφυτη πλαγιά. Τα τελευταία 4 χλμ μέχρι να φτάσετε είναι σε ένα πολύ όμορφο τυπικό της περιοχής τοπίο με μπόλικες καστανιές.
Η διαδρομή απο το Άστρος ως τον Άγιο Πέτρο διαρκεί περίπου 60 λεπτά

Διαδρομές Γ και Δ( Κεραμυδί και πορτοκαλί,οι εναλλακτικές)  ~37 και 40 χλμ αντίστοιχα απο Τρίπολη
Δύο ακόμα διαδρομές που δεν συνηθίζονται αλλά προσφέρουν ιδαίτερες ομορφιές και προτείνοντια σε αυτούς που έχουν ξαναεπισκεφτεί το χωριό και έχουν διάθεση για κάτι διαφορετικό. Και οι δύο διαδρομές ακολουθούν την βασική αρτηρία Τρίπολης-Σπάρτης για μεγάλο διάστημα ως την διασταύρωση για Καρυές-Βούρβουρα (20ο χλμ.).Στρίβεται και μετά απο 2 χλμ. επιλέγεται αναμέσα στην διαδρομή Γ και Δ.
 Η διαδρομή Γ  περνάει απο έναν παράξενο αλλά όμορφο αρκετά ορεινό κάμπο και ανηφορίζει προς τα 1100 μέτρα και το χωριό Βούρβουρα. Ο δρόμος είναι στενός με αρκετές λακούβες και μετά απο 5χμ μπαίνει ξαφνικά στο χωριό Βούρβουρα, ένα μικρό χωριό χτισμένο σε μια ρεματιά που απο την απέναντι πλευρά είναι ελατοσκεπασμένη. Το διασχίζουμε και μετά απο 6χλμ συναντάμε τον δρόμο Αγιού Πέτρου-Τρίπολης στο ύψος του Άγιου Θανάση απο όπου έχουμε πανοραμική άποψη του χωριού. Σε 4χλμ βρισκόμαστε στον Άγιο Πέτρο.
Η διαδρομή Δ διασχίζει για 10χλμ. ένα τοπίο χαμηλής βλάστησης με κυρίαρχο στοιχείο τις αγριοβελανιδιές μέχρι το χωριό Καρυές(ή Αράχωβα) που βρίσκεται σε υψόμετρο 950 μέτρα.Ο δρόμος μέχρι εκεί έχει αρκετά καλή άσφαλτο. Κανονικά στη διασταύρωση που θα συναντήσουμε στρίβουμε αριστερά αλλά αν θέλετε να επισκεφτείτε αυτό το πανέμορφο χωριό πηγαιντε ευθεία. Στρίβωντας αριστερά περνάμε τα πλατάνια του Μενελάου και ανηφορίζουμε μέσα απο την κατάφυτη χαράδρα. Μετά απο 4χλμ θα βρεθούμε στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής( στα 1400 μέτρα υψόμετρο (τα χιόνια και εδώ δεν είναι outsider). Το τοπίο και η θέα είναι εκπληκτικά εδώ πάνω  αλλά και όσο κατεβαίνουμε με τα μαυρόπευκα να μας κάνουν συντροφιά. Τα τελευταια 2χλμ είναι αλεπάλληλες φουρκέτες μέχρι να κατηφορίσουμε στη ΒΔ πλευρά του Αγίου Πέτρου.